Kovalam - Varkala-Marari Beach-Allepey – Mumbai - Reisverslag uit Alleppey, India van Brenda Lier - WaarBenJij.nu Kovalam - Varkala-Marari Beach-Allepey – Mumbai - Reisverslag uit Alleppey, India van Brenda Lier - WaarBenJij.nu

Kovalam - Varkala-Marari Beach-Allepey – Mumbai

Blijf op de hoogte en volg Brenda

08 September 2014 | India, Alleppey

Door het moessonseizoen is het strand van Kovalam een stuk kleiner dan normaal. Gelukkig hebben de meeste hotels ook een zwembad. Dat is sowieso fijn omdat je niet echt in je bikini op het strand kunt gaan zonnen. Dat trekt in India veel bekijks. Aan het zwembad heb je hier echter een stuk minder last van. Kovalam is een van de bekendste badplaatsen van Kerala en daardoor ook de meest ontwikkelde.

In zo'n 3 uur tijd rijden we naar Varkala. Varkala is een echte backpakkersplaats. Zelfs in het regenseizoen zijn hier nog aardig wat toeristen te vinden die bijvoorbeeld Yogalessen volgen. De meeste hotels liggen hier op de prachtige 30m hoge kliffen. Als je naar het strand wilt dien je dus eerst diverse treden af te dalen. Het Hindustan Beach Retreat ligt aan het 'Papanasam strand’. Een duik in de heilige wateren aan dit strand zou het lichaam reinigen van onzuiverheden en de ziel van al zijn zonden ontdoen. Een stukje van dit strand is heilig voor Hindoes, zij komen hierheen om de as van hun overleden familieleden uit te strooien in zee. Iets verderop op dit zelfde strand is het een stuk rustiger een zijn er een aantal jongens aan het baden. Ook in Varkala is tijdens het regenseizoen het strand een stuk kleiner. Ik voel me hier helemaal thuis en hang net als de backpakkers al gauw in een van de tentjes met o.a. reggae muziek. Even bijkomen van de drukke dagen. 's Avonds drinken we cocktails met uitzicht vanaf de kliffen over zee. Mijn dag kan niet meer stuk!

Zondag 7 september Varkala - Marari Beach

Als ik op vakantie was geweest ipv op studiereis zou ik zeker nog langer in Varkala gebleven zijn maar we moeten helaas weer verder. We rijden terug in de richting van Cochin op zo'n 4 uur rijden van Varkala en 75 km van de luchthaven van Cochin ligt Marari Beach. We gaan vandaag eens kijken hoe deze plaats en het strand eruit zien. Het strand blijkt in het regenseizoen een stuk breder te zijn dan in Kovalam en Varkala. Er zijn hier nog maar 4 hotels en enkele zeer simpele guesthouses. Ik verblijf in het Abad Turtle Beach Resort. Dit kun je vergelijken met een groot bungalowressort. Allemaal bungalows op een groot groen terrein, met o.a. een buitenzwembad, spa, restaurant, vlindertuin en biologische groentetuin. Het lijkt of ik niet meer in India ben. Dit is de perfecte plek om mijn laatste nacht door te brengen. Het heeft voor sommige misschien ook een nadeel. Er is hier geen boulevard met restaurants en cafés. Je zal dus in het hotel moeten eten. Daarnaast is er een nieuwe wet ingevoerd om het alcoholprobleem van Kerala terug te dringen; er mag alleen nog in 5 sterren hotels op dit moment alcohol geschonken worden. Dus je zult het hier zonder biertje of glas wijn bij je eten moeten doen.

Maandag 8 september Marari Beach - Allepey – Mumbai

Mijn laatste dag in India is alweer aangebroken. Natuurlijk kan ik Kerala niet verlaten zonder een bezoek aan de backwaters te hebben gebracht. We rijden in ongeveer een uurtje tijd naar Finishpoint in Allepey. Hiervandaan vertrekken de enorme houseboten die van alle gemakken voorzien zijn voor hun tocht over de backwaters. Ik krijg een rondleiding door een van de boten. Omdat het Onam is en de lokale bevolking drie dagen vrij is zijn alle houseboten bezet. Voor kortere tochten wordt een Shikara gebruikt. We rijden dus iets terug langs de rivier om daar aan boord te gaan van een Shikara. We varen twee uur door de backwaters van Allepey en zien daarbij het landelijke leven: mensen die de was doen in de rivier, aan het werk zijn op de rijstvelden of het Onam feest aan het vieren zijn. Een heerlijk ontspannen geheel.
Na afloop rijden we naar Ernakulam (Cochin) voor de lunch. Na de lunch neem ik afscheid van de lokale agent en ga ik naar de luchthaven van Cochin voor mijn vlucht naar Mumbai. In Mumbai moet ik mijn bagage ophalen en van vliegveld wisselen. Vanaf de domestic terminal gaat er een gratis shuttlebus naar de Internationale luchthaven. Echter ik ben door deze gratis shuttlebus te nemen ruim 2 uur bezig om op de internationale luchthaven te komen. Terwijl ik denk dat als je een taxi neemt je er binnen 15 minuten bent. Ik had vier uur de tijd dus geen probleem maar bij een kortere overstap zou ik een taxi nemen ipv de gratis bus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Actief sinds 11 Okt. 2006
Verslag gelezen: 660
Totaal aantal bezoekers 223482

Voorgaande reizen:

01 Januari 1997 - 30 November -0001

De wereld ontdekken

Landen bezocht: