Sumbawa en Lombok - Reisverslag uit Sapit, Indonesië van Brenda Lier - WaarBenJij.nu Sumbawa en Lombok - Reisverslag uit Sapit, Indonesië van Brenda Lier - WaarBenJij.nu

Sumbawa en Lombok

Door: Brenda

Blijf op de hoogte en volg Brenda

30 September 2001 | Indonesië, Sapit

De meeste mensen reizen van Flores meteen door naar Lombok en slaan daarbij Sumbawa over. Toch is er wel degelijk iets te bezichtigen. Je moet gewoon een goede gids hebben. In Sumbawa Besar bekijk in het oude paleis de Dalam Loka en de oude Nederlandse begraafplaats. Daarnaast breng ik een bezoek aan een buffelrace in Sebewe Village. Er doen 19 districten en zo'n 300 buffels mee. Alle buffels zijn versierd. De beste hebben sokken om hun horens heen. De jockey staat op een soort bamboetriangel tussen de twee buffels in. Ze rennen een bepaalde afstand door het rijstveld. De gene die op de juiste plaats met de beste tijd finisht heeft gewonnen. Op de plaatselijke Expo (promotiebeurs) ga ik naar een slangenshow. Deze is heel anders dan ik verwachte; geen gevechten maar ongeloofelijke dingen. Hij snuift o.a. een slang op door zijn neus en laat hem er via zijn mond weer uitkomen. Als bedankje bijt hij zijn hoofd af, zuigt het bloed eruit en eet het lijf op. Mijn maag draait zich om maar ik ben niet instaat mijn ogen af te wenden. Andere aanraders op Sumbawa zijn: Poto vanwege de Songket sarong, Batu Alang vanwege de Smid en Moyo Eiland. Verder staat Sumbawa bekend om zijn vervoer per paard-en-wagen.
Het laatste eiland dat ik aan doe is Lombok. Eigenlijk ben ik een beetje moe geworden van alle indrukken. Als ik in Sapit in Hotel Hati Suci aankom straalt dit zoveel vriendelijkheid en rust uit dat ik besluit hier mijn laatste week door te brengen. De familie neemt me helemaal op in hun gezin en leert me mijn laatste dagen in Indonesië nog veel over hun cultuur. Gezamenlijk brengen we een bezoek aan Otak Kebon, de hotspring van Sebau en halen enkele toeristen op aan de voet van Rinjani. Helaas heb ik zelf geen tijd meer om deze berg te beklimmen maar ik ga daar zeker een keer voor terug. Één ding is zeker dan verblijf ik zeker weer een aantal dagen bij de familie Noor in Hati Suci

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Actief sinds 11 Okt. 2006
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 224332

Voorgaande reizen:

01 Januari 1997 - 30 November -0001

De wereld ontdekken

Landen bezocht: