Heet heet heet - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Brenda Lier - WaarBenJij.nu Heet heet heet - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Brenda Lier - WaarBenJij.nu

Heet heet heet

Door: Brenda

Blijf op de hoogte en volg Brenda

23 Mei 2009 | Jordanië, Amman

Al weer bijna een week in Jordanië. De tijd vliegt voorbij. Jordanië is heel anders dan Syrië veel toeristischer en Amerika pompt er veel geld in dus vind je hier ook de Mc. Ik heb nog niet beslist waar mijn voorkeur naar uitgaat. Als vrouw loop je rustiger alleen over straat in Jordanië maar Syrië heeft een veel relaxtere sfeer en straalt meer atmosfeer uit. In Jordanië zie je veel meer leger op straat en scherpschutters ja ik weet niet. De omgeving is diverser maar het eten slechter. Ik vermaak me prima.

De hoofdstad Amman is echt een dump dat kun je gerust overslaan alleen de dode zeerollen zijn daar noemenswaardig. vanaf Amman zijn we naar de doopplaats van Jezus gegaan hier is Elias ook te hemel gegaan. wel aardig om even te zien. ik heb de Jordan rivier met mijn handen aangeraakt om onze reisbegeleider te zeggen. toen 1 van de highlight in Jordanië de dode zee. hij ligt onder zeeniveau en is de diepste zee ter wereld hij bestaat voor meer dan 27 % uit zout. als je gaat liggen ga je meteen drijven. een super aparte ervaring. je merkt wel dat je op de raarste plekken wondjes hebt. ik verklap maar niet waar ik het voelde prikken. Als je eruit gaat voel je aan alsof je in de olie hebt gelegen super vet een douche is dan wel heerlijk. we hebben ook nog even gerelaxt bij het gewonnen zwembad. Daarna naar Mount Nebo waar Mozes is overleden. Hier vandaan zag hij het beloofde land waar hij niet in mocht.
je kunt zo naar Jeruzalem en de Westbank kijken.

Vanochtend hebben we gewandeld in Dana nature reserve Jordanië is erg heet dus wandelen onder de open zon kost er veel energie. zweten zweten en veel bijtanken. dat deden we o.a. in een bedoeïenentent waar we op de thee mochten komen. Daarna doorgereden naar Petra. Morgen zullen we dit nieuwe 7de wereldwonder gaan bekijken ik kan niet wachten.

  • 23 Mei 2009 - 21:35

    Tanja:

    Ah, je bent nu in Petra! Spannend, lijkt mij erg interessant. Ik hoor graag jouw verhaal daarover. Maar ga eerst maar lekker genieten :)

    Groetjes, Tanja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Actief sinds 11 Okt. 2006
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 224372

Voorgaande reizen:

01 Januari 1997 - 30 November -0001

De wereld ontdekken

Landen bezocht: