Brussel - Reisverslag uit Brussel, België van Brenda Lier - WaarBenJij.nu Brussel - Reisverslag uit Brussel, België van Brenda Lier - WaarBenJij.nu

Brussel

Door: Brenda

Blijf op de hoogte en volg Brenda

18 November 2007 | België, Brussel

Hoi Luitjes,

Lang niks van mij gehoord. Maar ik was dan ook hard aan het werk in Nederland.
Bij mijn huidige opvoeding vind ik dat ik natuurlijk ook de Europese hoofdstad Brussel eens gezien moet hebben. Dus ging ik samen met Nanda deze stad eens verkennen.

We begonnen met een stadswandeling door Brussel om iets aan onze geschiedkunstige kennis te doen. Nee, mannen we hebben niet alle winkels leeggekocht daar hadden we dit weekend geen tijd voor. Dat doen we een andere keer. Donaties daarvoor zijn nog welkom!

Brussel heeft een klein centrum waar je alles te voet kunt bereiken. Daarom heen heb je niks te zoeken want daar staan van die afschuwelijke kantoorpanden. Dat doet je alleen maar aan werken denken.

Iedereen kent natuurlijk Manneke Pis die al sinds 1619 bestaat. Maar inmiddels is Manneke niet meer alleen. Sinds 1985 is er ook een Jeanneke Pis en in 1999 maakte Tom Frantzen een Zinneke Pis.

Een Zinneke is een kruising van rassen, een sterke hond, streetwise en ondernemend, zonder complexen nieuwsgierig naar de wereld. Symbolisch staat hij voor “de” Brusselaar, meestal ook een kruisbestuiving van de vele volkeren en culturen die doorheen de geschiedenis in Brussel 'passeerden', gastvrij en vooral geen 'dikkenek'.

Daarna was het natuurlijk tijd om te genieten van de overheerlijke chocolade van België. We hadden echt een SAS-weekend.

Op zaterdag zijn we naar het Wellington Museum(www.museewellington.be) in Waterloo geweest. Eens kijken waar Napaloentje verloren heeft. Nooit eigenlijk bij stilgestaan dat Koning Willem I hierbij ook aanwezig was. Of heb ik gewoon niet opgelet op school? Zou ook best eens kunnen. Ik wist ook al niet dat Napoleon een broer(prins Jérôme)had. Tijdens ons bezoek maakte we een tochtje van 40 min. over het slagveld. Je hoorde een audiotape afspelen met een verhaal, trommel geroffel, schoten etc, Als je nu vraagt wat we eigenlijk gezien hebben. Moet ik je bekennen dat dit niks is. Alleen maar een modderig akkerland met af en toe een fazant. Toch heb ik genoten in mijn fantasie zag ik Napoleon al op mij afkomen.

'S middags hebben we genoten van de Belgische waffels met veel chocolade en slagroom en in een brouwerij onze bierkennis bijgeschaafd. Voor het avondeten nog even snel in het Atomium opgestegen. Het Atomium viel ons erg tegen.

Op zondag hadden we geen verplichtingen. We hebben meer eetwaar gekocht en genuttigd. Ik rolde bijna de bus weer in naar Nederland.

Nog wel vermeldenswaardig is dat je bij Patisserie Wittamer 5 euro voor een kopje thee betaald. Het schijnt wel heel speciale Marie de nogwat thee te zijn. We hebben toch maar even vriendelijk bedankt.

Via Antwerpen zijn we weer veilig thuis in Nederland aangekomen.

Tot gauw.

Brenda

  • 24 November 2007 - 11:34

    Nanda:

    Het was echt heel gezellig, aan het einde van de dag had je wel moeie voeten vanwege de mooie kasseien in de straatjes van het centrum. Trek vooral geen schoenen met mooie hakjes aan :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Actief sinds 11 Okt. 2006
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 224381

Voorgaande reizen:

01 Januari 1997 - 30 November -0001

De wereld ontdekken

Landen bezocht: