De West-Kaap 15 december – 23 december - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Brenda Lier - WaarBenJij.nu De West-Kaap 15 december – 23 december - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Brenda Lier - WaarBenJij.nu

De West-Kaap 15 december – 23 december

Blijf op de hoogte en volg Brenda

23 December 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

We laten de kust weer achter ons en reizen het binnenland in. Een bezoek aan de Cango Caves in Oudtshoorn staat op ons wensenlijstje. De adventure tour van 1,5 uur is echt een aanrader maar helaas niet voor iedereen geschikt. Je moet over een goede lichamelijke conditie beschikken en geen last hebben van claustrofobie.
Onze highlight in Oudtshoorn is het ontwaken van de stokstaartjes (meerkatten) op het terrein van de Zeekoe Reserve. Je moet er erg vroeg voor op maar het is een unieke ervaring die je nergens anders zult beleven. Mocht je tijd over hebben dan is een bezoekje aan Prince Albert via de Swartberg Pass een leuke dagtocht. Hou er wel rekening mee dat deze pass niet geasfalteerd is, waardoor je tempo echt laag ligt!

Omdat we geen zin hebben om in één keer naar Kaapstad te rijden maken we vanuit Oudtshoorn een tussenstop in Swellendam. We besluiten na lang wikken en wegen de wijngebieden over te slaan en in plaats daarvan een bezoek te brengen aan het meest zuidelijke puntje van Afrika: Cape Agulhas. Bij Cape Agulhas komen de Indische Oceaan en de Atlantische Oceaan samen. Daarna lunchen we in Hermanus. Een erg gezellig maar ook toeristisch stadje bekend vanwege de walvissen die hier voor de kust zwemmen. Vervolgens komen we aan bij onze laatste overnachtingplaats Houtbaai.

In Houtbaai verblijven we meerdere dagen zodat we op ons gemak de omgeving kunnen verkennen. Van te voren hadden we al kaartjes gereserveerd voor Robben Island maar ook de Tafelberg , de pinguïns bij Boulders Beach en Cape Point & Kaap de Goede Hoop waren een mooie afsluiting van onze reis door Zuid-Afrika. We hebben een goede eerste indruk van Zuid-Afrika gekregen maar nog lang niet alles kunnen zien wat we zouden willen zien van dit land volop natuur en cultuur.