Bezoek aan Hammamet - Reisverslag uit Hammamet, Tunesië van Brenda Lier - WaarBenJij.nu Bezoek aan Hammamet - Reisverslag uit Hammamet, Tunesië van Brenda Lier - WaarBenJij.nu

Bezoek aan Hammamet

Door: Brenda

Blijf op de hoogte en volg Brenda

15 April 2010 | Tunesië, Hammamet

Tijdens deze vakantie verblijven wij in Hammamet Yasmine dichtbij de oude plaats Hammamet. Nu is er vandaag daar een lokale markt. Dus nemen we een taxi voor de deur van het hotel en vragen wij hem ons daar af te zetten. Nadat we uitgestapt zijn blijkt dat we helemaal niet in de buurt van de markt zijn want na navraag blijkt die circa 6 km verderop te liggen. De chauffeur heeft ons afgezet bij de klassieke Arabische Medina die stamt uit de 15e eeuw. Nu we hier toch zijn gaan we deze dan ook maar bekijken. In de medina bestaat uit smalle, kronkelige straatjes en overdekte soeks daarnaast heeft het een kasba (fort) die de Spanjaarden hebben gebouwd. Wij nemen even de tijd om dit fort te bekijken. Op het binnenhof zie je een graf, kapitelen en zuilen van Romeinse gebouwen. Eigenlijk niet echt bijzonder maar het uitzicht van de verdedigingswal is wel aardig. Na een tijdje aan de kust van Tunesie te zijn geweest lijken eigenlijk alle medina’s op elkaar. Smalle straatjes vol met tassenwinkeltjes en souvenirs. Daar zijn we dus snel uitgekeken. We nemen een andere taxi naar de lokale markt. Deze loopt op zijn eind maar wel nog even leuk om te zien wat een chaos het hier is. Bergen vol kleding en schoenen. Ik vind het persoonlijk altijd het leukst om even naar de groenten/fruit afdeling te gaan kijken wat er allemaal te koop is. De prijzen liggen echt laag maar wij hebben een all-inclusive hotel dus hoeven zelf niks klaar te maken. De rest van de middag brengen we door aan het zwembad. Het water is nog veel te koud om in te zwemmen maar het zonnetjes is erg lekker.

’s Avonds hebben we gereserveerd in het Tunesische restaurant van ons hotel. Wij dachten dat je van het menu mocht kiezen maar er waren 3 vaste 3 gangenmenu’s waar je uit kon kiezen. De vis viel al af dus blijft de brik en daarna couscous over. Brik is een knapperig gefrituurd gerecht van filodeeg gevuld met verse groenten, aardappels, vis of vlees en een rauw ei. Je moet het geprobeerd hebben maar door dat rauwe ei ben ik er niet echt weg van. De couscous smaakt voortreffelijk maar helaas hebben ze wel haast in het restaurant met nog geen 3 kwartier hebben we de 3 gangenmenu achter onze kiezen en staan we weer buiten. Dan maar aan de Muscat in een van de barretje van het hotel.