Rostrevor - Owen - Reisverslag uit Rostrevor, Verenigd Koninkrijk van Brenda Lier - WaarBenJij.nu Rostrevor - Owen - Reisverslag uit Rostrevor, Verenigd Koninkrijk van Brenda Lier - WaarBenJij.nu

Rostrevor - Owen

Door: Brenda

Blijf op de hoogte en volg Brenda

06 April 2008 | Verenigd Koninkrijk, Rostrevor

Dag 4

Ondanks dat ik moe was, werd ik toch redelijk vroeg wakker. Eerder was ik al naar de WC geweest rond 8 uur en had gezien dat er sneeuw lag! Ik dacht eraan nog terug te lopen om een mooie foto te maken. Maar de warmte van mijn bed was toch aantrekkelijker. Een uurtje later was dat weg, er lag alleen op de autoruit nog wat en bovenop de bergen. Zo wil ik iedere dag wel kunnen genieten van zulk mooi uitzicht! Die Owen heeft het wel mooi voor elkaar zeg. Nu begrijp ik waarom hij in Australië altijd sprak over de bergen, dat hij met zijn hond daar altijd ging wandelen.
Maar ja, we hebben in Nederland geen bergen.

Na een relaxte ochtend zijn we z'n vijven (Ashley, de zus van Niamh ging ook mee) een stukje wezen wandelen de berg op, naar een reuzenkei die daar lag. Die is daar in de ijstijd terecht gekomen, maar het is natuurlijk leuker om er een verhaaltje bij te verzinnen dat de reuzen ruzie kregen en dat ze stenen naar elkaar gingen gooien.
Niet alleen sneeuwde en hagelde het, er stond ook een megakoude wind! Dus na de fotoshoot weer terug naar de auto. Beetje rondgereden, af en toe uitgestapt om te genieten van het uitzicht, maar door de stevige koude wind toch weer terug de auto ingejaagd.

Ook hebben we ons nog even als kleine kinderen kunnen gedragen in een megadoolhof, waar we toch eigenlijk vrij snel de weg naar buiten vonden. Mochten we de bel luiden, zodat iedereen die de weg naar buiten niet kon vinden lekker jaloers kon worden.

De tijd om terug te rijden richting Belfast was dan toch uiteindelijk aangebroken. En ja, hoe graag ik ook had willen schrijven dat bij een (treurig) afscheid regen hoort, kan ik er niets anders van maken dan dat het begon te sneeuwen! We hebben echt bijna alles gehad qua weer, alleen geen onweer.

Over de snelweg is ook zo saai, zodat we nog even wilden genieten van de tussendoorweggetjes en zijn zo richting het vliegveld gereden. Kregen we nog een megasneeuwbui onderweg ook, zo vlakbij het vliegveld.
Er bleken ook een aantal vluchten gecancelled te zijn, onder meer naar Liverpool, vanwege het weer. Het (enige) hotel bij het vliegveld zat vol. Maar goed dat we hadden gereserveerd, want 5 mile verderop zat dan wel het Hilton, 190 pond voor een nacht vind ik een beetje overdreven..

Grappig om nog te vertellen: voor ons in de rij om in te checken stonden twee Nederlanders die waren ingevlogen voor het programma, jawel, Campinglife, om te surfen! Zo word je dus genept op de tv. Als het goed is, wordt het ergens in mei uitgezonden. Ik ben benieuwd!

Morgen worden we om 5 uur gewekt om het vliegtuig naar huis te nemen.
Al met al een superleuke, maar ook superkorte vakantie. Volgende keer naar Dublin? Owen woont precies tussen Belfast en Dublin in. Maar eerst moet Owen maar weer eens naar Nederland komen.

Nu voorbereiden voor mijn volgende vakantie naar Wales en de Beacons.
Wilma bedankt voor je reisgezeldschap en het aanleveren van de tekst.

Wil je ooit naar Ierland dan is dit een handige site: http://www.discoverireland.com/nl/

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Actief sinds 11 Okt. 2006
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 224410

Voorgaande reizen:

01 Januari 1997 - 30 November -0001

De wereld ontdekken

Landen bezocht: