Slapen in een boomtent - Reisverslag uit Garderen, Nederland van Brenda Lier - WaarBenJij.nu Slapen in een boomtent - Reisverslag uit Garderen, Nederland van Brenda Lier - WaarBenJij.nu

Slapen in een boomtent

Door: Brenda

Blijf op de hoogte en volg Brenda

09 Augustus 2010 | Nederland, Garderen

Van mijn oud-collega’s heb ik het boek 1000 dingen doen in Nederland gekregen. Nu ik dit jaar waarschijnlijk geen maand naar het buitenland ga doe ik wat dagjestrips in Nederland. Ik heb een lijstje gemaakt met van allerlei aparte slaapgelegenheden. Oké, ik zal ze niet allemaal doen wat de Euromast met ruim € 300 vind ik wat prijzig en het gaat ook niet in 1 jaar tijd lukken want daar zijn het er teveel voor. Maar een aantal zullen zeker aan bod gaan komen en op mijn site beschreven gaan worden. Van een van de locaties had ik al eerder gehoord. Ik ben een aantal jaar geleden naar een prachtige tentoonstelling van Dré Wappenaar (www.drewapenaar.nl) in Rotterdam geweest. Hier maakte ik voor het eerst kennis met de boomtent. Je kon ze daar in kleinere versie als vogelhuisje aanschaffen. Ik nam me toen voor ooit eens in zo’n tent te gaan slapen. In de loop der jaren is dit echter ergens achterin mijn brein opgeslagen ik dacht er pas weer aan toen ik de foto op de kaft van het boek zag.
Meteen even op internet gaan surfen waar deze boomtenten dan hangen. Er hangen er 3 op camping de Hertshoorn in Garderen. Deze plaats op onze prachtige Veluwe is helemaal niet zover van mijn huis als ik wil zou ik er zelfs op de fiets naar toe kunnen.
Ik had al gauw een vriendin gevonden die ook wel een nachtje in de tent wilde slapen. Omdat het vrij primitief is en dicht bij huis besloten we maar 1 nacht te gaan. Dus meteen een reservering gemaakt via de website www.boomtent.nl
Eindelijk was dan de grote dag aangebroken. We gaan lekker slapen in de boomtent. Helaas was het weer echt pet. Regen, regen en nog eens regen. Dus besloten we overdag nog maar niet naar de camping te gaan. Uiteindelijk laat in de middag daar aangekomen. Je krijgt een heel lief klein karretje om al je spullen vanaf de parkeerplaats naar je tent te brengen.
Ik vind de tent er een beetje als een waterdruppel uitzien. Hij hangt een stukje van de grond aan de boom vast. Binnenin de tent vind je twee halfronde matrassen. In de nok van de tent hangt een stormlamp. Daarnaast heeft de tent een klein plankje waar je wellicht op zou kunnen zitten. Tot mijn verrassing heeft de tent ook kleine raampjes daar had ik nog helemaal niet bij stilgestaan. Voor boven de picknicktafel is eventueel een luifel te huur zodat je met regen toch buiten kunt zitten. Wij zorgen eerst dat onze bedden klaar zijn voor de nacht. Bij binnenkomst in de tent zien we als eerste de waarschuwing hangen; Ga bij onweer schuilen in het washok. Ow nee we zullen toch niet de hele nacht in het washok moeten doorbrengen want er kan best eens onweer komen. Laten we maar duimen dat het bij regen blijft.
Rond 19 uur gaan we lekker op ons gemak naar het restaurant om een pizza te eten want voor 1 nachtje hebben we geen kookspullen meegesleept. We blijven daar lekker met een leesboek op de bank hangen tot het bedtijd is.
Dan is het zover we mogen gaan slapen op deze unieke plek in de wereld. Zachtjes deint je tent mee met de machtige boomstam... als de andere omdraait voel je dat meteen. Buiten tikt de regen op het tentzeil. Echt lekker slapen doen we niet. Midden in de nacht nog even een toiletstop. Waarbij we een vriendelijk egeltje op ons pad tegenkwamen. Gelukkig zag mijn vriendin hem op tijd anders had ik misschien nog wel wat prikkers in mijn tenen gehad.
In de ochtend is het weer niet echt spectaculair. We stapelen de matrassen op elkaar zodat we binnen kunnen ontbijten. Heerlijke verse warme bolletjes van de supermarkt.
Gelukkig klaar daarna het weer op. De middag brengen we door op het zandsculpturenfestijn in Garderen. Vierentwintig zandkunstenaars uit vijf landen hebben de meest schitterende creaties gerealiseerd met als thema 'Ontdek Nederland in één dag'. Elke Provincie heeft zijn eigen sculptuur. Zij beelden diverse bekenden highlights uit, de zeehonden, molens, dieren, bekende gebouwen wat je maar niet kunt bedenken. Allemaal heel knap gedaan. Als je tijd hebt ga dan zeker nog even een kijkje nemen. Het evenement zal het Guinness Book of Records gaan halen: het is namelijk het langstdurende buitenevenement op het gebied van zandsculpturen.
Ons tripje zit er voor nu weer op. De hertshoorn zal ons waarschijnlijk nog wel een keer terug zien maar dan iets luxer in de pippowagen ‘uit de Sleur’


  • 26 Augustus 2010 - 15:28

    Karolien:

    Hee Brenda! Heb je ook foto's van jullie boomtent? Kan me er niet echt iets bijvoorstellen. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Actief sinds 11 Okt. 2006
Verslag gelezen: 549
Totaal aantal bezoekers 223810

Voorgaande reizen:

01 Januari 1997 - 30 November -0001

De wereld ontdekken

Landen bezocht: