Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Brenda Lier - WaarBenJij.nu Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Brenda Lier - WaarBenJij.nu

Hong Kong

Door: Brenda

Blijf op de hoogte en volg Brenda

12 Juni 2000 | Hong Kong, Hong Kong

Met het vliegtuig vanaf Schiphol land ik in Hong Kong. Waar ik de bus en metro neem naar de stad. Ik verblijf in de YHA op Mount Davis. De YHA kijkt uit over de haven van Hong Kong. Het is er heerlijk rustig en toch zit je snel op je plaats van bestemming.
Het wordt me al gauw duidelijk dat Hong Kong Island en Kowloon overvol zitten met mensen, verkeer en shopping malls. Toch zul je op kijken dat ertussen de wolkenkrabbers ook prachtige parken liggen. Ik breng een middag door in de dierentuin die tot mijn verbazing geheel gratis toegankelijk is. Met de Peak tram ga ik naar de top van Mt. Victoria. Helaas is het juni en regent het alweer, waardoor het uitzicht belemmerd is. Omdat het blijft regenen besluit ik gewoon op een willekeurige tram te springen en me rond te laten rijden door de stad. 'S avonds geniet ik van de rust op Mt. Davis. Op vrijdagochtend is er een gezellige toeristen markt in Stanley. Je kunt er heerlijk lunchen aan de waterkant.
In het weekend zijn er dragonboat races in Shatin een buitenwijk van Hong Kong. Het is een gezellige bedoening en ik geniet van de competitie die er gaande is. In Shatin bevindt zich ook de 1001 Buddha tempel. Ik besluit aan het einde van de wedstrijd een bezoek te brengen aan deze tempel voor ik de trein terug neem. Ik kijk mijn ogen uit als er een roltrap naar de tempel is aangelegd. De tempel is enorm groot. Op veel plaatsen staan Buddha´s en er zijn hokjes met foto’s van mensen en stenen met rode stickers erop. Ik laat me het één en ander uitleggen door de mensen die er rondlopen. Het blijkt dat de 1001 Buddha tempel hoger op de berg ligt en dat ik me nu in de Po Fook Ancestral Worship Hall bevind. Hier worden urnen geplaatst van overleden mensen. De stenen met rode stickers zijn al gereserveerd door iemand. Na een aardig klim omhoog kom ik toch bij de 1001 Buddha tempel. Er staan prachtige beelden en een kamer vol met mini Buddha´s. Ik heb ze niet geteld dus ik zou niet kunnen vertellen of het er echt 1001 waren maar het komt in iedergeval dicht in de buurt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Actief sinds 11 Okt. 2006
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 223794

Voorgaande reizen:

01 Januari 1997 - 30 November -0001

De wereld ontdekken

Landen bezocht: