Oude Nederlandse Stad - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Brenda Lier - WaarBenJij.nu Oude Nederlandse Stad - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Brenda Lier - WaarBenJij.nu

Oude Nederlandse Stad

Door: Brenda

Blijf op de hoogte en volg Brenda

29 Oktober 2010 | Indonesië, Malang

Gisteren na 13 uur reizen in Malang op Java aangekomen. Mijn eerste indruk van Java was niet super. Druk druk druk files etc.
Ik slaap in Jonas Homestay. Het ligt in een soort villa wijk met kasten van huizen. Eerst lekker uitgeslapen. Na een week heb ik echt geen schone kleren meer en mijn broeken zijn van de modder in T.J. Nat. Park en Loksado echt niet meer op aan te raken. Heb dus echt geen zin om die op de hand te gaan wassen.
Kalimantan was vrij duur maar hier kost het € 0.30 om een broek te laten wassen en € 0.20 voor een T-shirt en € 0.10 voor een onderbroek. Nu voor die prijs mogen zij het doen. Benieuwd of 1 broek schoon wordt want volgens mij zit het weer er in.
Dit is de eerste plaats waar ik verblijf waar geen ontbijt bij is inbegrepen. Rond half 10 ga ik dus maar eens op zoek naar een ontbijtje dit keer geen toast of cake maar zoals de lokale mensen een bord rijst met soort spinazie en tahoe. Heerlijk vullend. Hier ontbijten ze met een grote maaltijd en is de avondmaaltijd klein daar moet ik nog wel even aan wennen. Daarnaast gebruiken ze geen mes maar eten met vork en lepel. De lepel wordt als mes gebruikt.
Nu rond half 12 ga ik Malang maar eens verkennen. Zoals gewoonlijk doe ik veel te voet ook al kost de bus hier niks maar zo zie ik veel meer.
Ik begin op Jl. Besar IJen. Hier staan allemaal oude villa's en het is nu de straat van de miljonairs. Je kijkt je ogen uit. De hoofdstraten zijn hier erg druk. Op de terugweg besluit ik dus gewoon maar een smal zijstraatje in te lopen. Geweldig hier zie je het echte leven en is het veel stiller. Bij een lokaal winkeltje koop ik een cola maar € 0,30 kunt wel zien dat hier geen toeristen komen want normaal betaal ik veel meer. Terwijl ik deze opdrink zie ik pas dat de kinderen niet aan het eten zijn maar in een sprite blikje een kaars hebben geplaatst met een gat in de zijkant en nu op de onderkant van het blikje een eitje aan het bakken zijn. Wat een aparte ervaring!. Daarna loop ik door en kom ik op het Alun-Alun plein met veel warenhuizen. Nu die zocht ik dus niet. Dus dan maar even de kaart erbij. Via kleine straatjes kom ik op de Pasar Senggol. Een vogeltjesmarkt. Ik ben al veel in Azië geweest maar heb nooit eerder een vogeltjesmarkt bezocht. Er zitten hele mooie tussen. Soms teveel in een kooitje. Schokkend zijn de andere dieren vleermuizen, katten, konijnen, en dieren die ik niet kan thuisbrengen. Veel te kleine kooitjes. De eendenkuikentjes worden na aankoop in een tasje van krantenpapier geplaatst met een gaatje aan de zijkant. Deze markt is dus niks voor dierenvrienden. Daar uit loop ik even snel over de bloemenmarkt (pasar Bunga) niet echt indrukwekkend maar weer eens wat anders. Dan begint het te onweren en regen. Dus een goed idee om even in hotel Tuga Malang te schuilen. Hier binnen is een soort verzameling van kunst te vinden. Dat gratis te bezichtigen is. Ik neem een brochure mee de prijzen van een kamer liggen tussen de USD 105-1000. Beetje duur.
NU de dag zit er weer op. Vannacht misschien om 1 uur naar Mt. Bromo. Eigenlijk wil ik slaap in halen maar nu gaan er nog 2 toeristen dus is het veel goedkoper om te gaan. Dus nog even overnadenken. Wat ik vanaf hier verder ga doen weet ik nog niet. Een sunami op Sumatra, vulkaan uitbarsting in het midden van Java en in Jakarta water dat tot boven de knie komt. Klinkt allemaal niet echt aantrekkelijk. We zullen wel zien. Vandaag over 2 weken ben ik weer thuis.
Nu nog even de Nederlandse bakker zien te vinden. Ik heb al wel de Mc, Pizzahut en Dunkin Donuts hier gezien. Moet ook nog even de lokale specialiteit Nasi Rawon (beef soep met gefrituurde uien en rijst) proberen.

  • 29 Oktober 2010 - 10:01

    Tanja:

    Hey Brenda, leuk om vanaf Java van je te horen. Ja, Malang is een fantastische plaats; een van mijn favorieten op Java! En leuk hè, dat Hollandse bakkertje :)

    Maar ik dacht dat je begin nov. terug in La Hollande zou zijn. Toch maar een paar weekjes extra? Geniet ervan!

    Groetjes, Tanja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Actief sinds 11 Okt. 2006
Verslag gelezen: 707
Totaal aantal bezoekers 223811

Voorgaande reizen:

01 Januari 1997 - 30 November -0001

De wereld ontdekken

Landen bezocht: