Aswolk - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van Brenda Lier - WaarBenJij.nu Aswolk - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van Brenda Lier - WaarBenJij.nu

Aswolk

Door: Brenda

Blijf op de hoogte en volg Brenda

20 April 2010 | Nederland, Lelystad

Even een korte samenvatting van onze laatste dagen in Tunesië. Zoals beloofd zou het verhaal van de aangifte van de diefstal van de mobiele telefoon vervolgd worden.

We zijn dus braaf zondagochtend teruggekomen. Werd ons eerst gevraagd of we een half uur later wilde terug komen dus maar even door de medina geslenterd en weer terug gekeerd. Ja weer wachten bij elke persoon die binnen kwam dachten wachten we daar dan misschien op. Er gebeurde maar niks. Uiteindelijk werd de eigenaar uit de winkel naast ons opgetrommeld om gebrekkig te tolken en kregen we toch een verklaring. Waarom hadden ze dit vrijdag niet meteen gedaan? Waarschijnlijk hoopte ze dat we het zouden opgeven!

De aswolk bleek toch ook wel wat invloed op ons te hebben. Gaan we nu wel of niet naar huis zoals gepland op dinsdagochtend. Op maandagmiddag komt de hostess langs die zegt dat we waarschijnlijk niet gaan maar om 23 uur zou Transavia bekent maken welke vluchten geannuleerd worden. Ik kijk dus ’s avonds om 23 uur op internet, onze vlucht zit er niet tussen dus zullen we waarschijnlijk naar huis gaan. Dus besluiten we toch maar onze tassen alsnog te gaan inpakken. Om 01.00 uur wordt ik gebeld dat we wel naar huis gaan maar dat nog niet bekend is hoe laat we zullen ruim op tijd gebeld worden als we gaan. Om 06.00 uur wordt ik gebeld dat we om 7.00 uur worden opgehaald. Nu dat noem ik niet ruim op tijd als je je nog moet aankleden laatste dingen inpakken en ontbijten. We worden uiteindelijk pas rond half 9 opgehaald zit je dus al die tijd te wachten. Als je dan ingecheckt heb staat er op de borden dat boarden is begonnen dus haast haast. Blijkt het vliegtuig er nog niet eens te staan. De verhalen worden steeds wilder. Luchtruim weer dicht. Vliegen naar Barcelona en verder 24 uur met de bus. Nu we wachten maar af. Ik laat me niet gek maken. Uiteindelijk vertrekken we met behoorlijk wat vertraging weer terug naar Nederland. De stewardess stelt ons gerust we gaan gewoon naar Schiphol.

Om 18.30 uur zijn we weer in Lelystad. Daar komen we er achter dat oma die dag is opgenomen in het ziekenhuis. We gaan dus eerst naar haar huis om kleding etc. op te halen en langs te brengen in het ziekenhuis. Om 21 uur lopen we eindelijk het restaurant in om wat te eten. Eigenlijk is de keuken al dicht maar omdat we vaste klanten zijn krijgen we toch nog wat te eten. Wat een dag.

Het was een prachtige reis en Tunesië beschikt over veel geschiedkundige gebouwen en prachtige kusten. De wegen die wij hebben gezien waren super, de auto’s van goede kwaliteit en alles ziet er vrij schoon uit in vergelijking met Egypte en Marokko. Zeer zeker een aanrader voor een zonnige vakantie niet te ver van huis en zo’n all inclusieve hotel is dan een goede thuisbasis.