South Australia - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Brenda Lier - WaarBenJij.nu South Australia - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Brenda Lier - WaarBenJij.nu

South Australia

Door: Brenda

Blijf op de hoogte en volg Brenda

19 December 2000 | Australië, Adelaide

Ik arriveer in South Australië via de Eyre Highway. De eerste plaats die we aandoen is de WA-SA Border Village. Hier hangen genoeg dronken aboriginals rond om alle vooroordelen te bevestigen. Er hangt een aparte sfeer in het plaatsje en we houden onze spullen goed in de gaten. Als we weer in de Middle of Nowhere rijden worden we aangehouden door de politie. Hebben die niks beters te doen! Er is in de wijde omgeving geen kip te bekennen. We moeten allemaal onze paspoorten met visa’s laten zien en die zitten natuurlijk ergens onder in onze tassen. Dus de hele achterbak leeg om er bij te kunnen. Nadat onze paspoorten en autopapieren oké zijn bevonden mogen we verder rijden. Inmiddels zijn we in twee dagen tijd drie tijdzones gepasseerd. Dus passen we de tijd weer aan. Vanaf Esperance heeft het ons drie dagen gekost om in Adelaide te komen.

In Adelaide is het 41 ºC. Dus zoek ik verkoeling op het strand van Glenelg. Adelaide zelf is niet zo bijzonder maar je kunt er geweldig stappen. Na het stappen kan je een Adelaide Floater verorberen. Dit is een meatpie met daarop ketchup, deze drijft in een peasoup. Als je nuchter bent zeg je wel twee keer néé.
Vanaf Adelaide ga ik weer alleen verder, ik boek een tocht naar Melbourne. We gaan eerst wijnproeven in de Barossa Valley en zwemmen in de Murray River om af te koelen.