Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Brenda Lier - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Brenda Lier - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Brenda

Blijf op de hoogte en volg Brenda

06 Januari 1997 | Thailand, Bangkok

De hoofdstad van Thailand heeft verrassend stille plekken maar voor je die vindt zul je eerst het geduld moeten opbrengen voor drukke straten, lawaai, vervuiling en één van de grootste verkeerschaos van Azië. Voeg daar de jaarlijkse overstroming en de plakkende hitte aan toe. Dan zul je begrijpen dat vele een hekel hebben aan deze stad. Maar onder de oppervlakte heeft Bangkok genoeg te bieden, inclusief goedkope accommodatie, fantastisch eten en een geweldig nachtleven. Bangkok of Krung Thep werd de hoofdstad van Thailand in 1767. Als eerste lag de hoofdstad in Thonburi aan de overkant van de rivier. In 1782 werd hij verplaatst naar de huidige locatie. De Chao Phraya rivier scheidt Bangkok van Thonburi. De enige reden om Thonburi te bezoeken is de Wat Arun (Temple of Dawn).

Ik bracht een bezoek aan Bangkok in de eerste dagen van januari 1997. Omdat dit mijn eerste reis alleen was had ik thuis bij mijn vliegticket meteen een hotel bijgeboekt. Waardoor ik niet als de andere backpackers op Thanon Khao San verbleef. Mijn vliegtuig landde om half 3 het duurde uren voordat ik de douane door was. Ik droeg een dikke trui omdat het in Nederland – 15 ºC was. Dat weekend zou de Elfstedentocht plaatsvinden. Nu ben ik in Thailand en is het 29 ºC. Om half 5 kon ik eindelijk het vliegveld verlaten.
De volgende ochtend loopt mijn wekker om half 5 af, Tok, Tok, voel ik me wel lekker. Ik heb toch vakantie. Het plan is om de drijvende markt te bezoeken. Omdat ik nog niet thuis ben in het zelf regelen van excursies ga ik met een georganiseerde trip mee. Om 7 uur zit ik op de boot. Tijdens de bootreis denk ik dat ik een rondreis voor Unicef maak. Wat een krotten en de rivier stinkt als een otter. Toch zie ik mensen de was in deze rivier doen en hun tandenpoetsen met het water. Ik word er misselijk van. Hoewel de mensen geen aalmoes bezitten hebben ze wel allemaal een hond. Overal zie ik krottenwijken, de één nog erger dan de andere. Onderweg komen we boten tegen met handelswaar en worden we gedropt bij een souvenirwinkel. De wat Sai Floating Market is super toeristisch. Je kunt beter de drijvende markt Khlong Damnoen Sadwuak bij Nakhon Panthom bezoeken. Voor we terug naar Bangkok gaan bezoeken we nog een slangenshow en een germ (robijnen) fabriek.
Ik neem een tuk tuk naar het koninklijke paleis en de Wat Phra Kaew. In dit complex bevindt zich de boeddha van de smaragd. Prachtig. Vervolgens struin ik door Chinatown. Chinatown is geweldig, vol met kraampjes en mensen. Als ik een kanaal oversteek zie ik dat één van die krotbewoners wel een mobiele telefoon heeft. Wat een tegenstellingen! Voor ik terug ga naar mijn hotel breng ik nog een bezoek aan de Wat Triamit. Deze Wat heeft een 5 ton solide gouden boeddha. Enorm overweldigend. ‘s Avonds woon ik een diner bij met de traditionele Thaise dans.

De wekker loopt weer vroeg af want ’s middags vertrekt mijn vliegtuig naar Australië en ik wil nog iets van Bangkok meepikken. Ik ga naar de Wat Po (temple of the recyling budha) en verwacht een klein beeldje te zien maar het beeld van deze liggende boeddha was enorm groot wel 46 m lang. Deze tempel is de grootste en oudste van Bangkok. Daarna bezoek ik de Wat Benchamabophit, de marmerentempel, en de tempel met de zeven boeddha’s. Elke dag heeft namelijk zijn eigen boeddha. In een korte tijd heb ik toch een groot aantal High Lights van Bangkok kunnen bekijken. Ik mis bijna mijn vliegtuig omdat de TukTuk drivers mijn hotel niet kunnen vinden. Op het vliegveld aangekomen kom ik er achter dat ik airport tax moet betalen. Na het bijeenschrapen van een combinatie van Bahts en US$ kan ik toch instappen. Australië here I come.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Actief sinds 11 Okt. 2006
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 223809

Voorgaande reizen:

01 Januari 1997 - 30 November -0001

De wereld ontdekken

Landen bezocht: