Ségou - Reisverslag uit Ségou, Mali van Brenda Lier - WaarBenJij.nu Ségou - Reisverslag uit Ségou, Mali van Brenda Lier - WaarBenJij.nu

Ségou

Door: Brenda

Blijf op de hoogte en volg Brenda

13 November 2008 | Mali, Ségou

In Ségou komen we terecht in een prima, voor onze begrippen luxueus hotel: niet alleen met zwembad, ook op de kamers is alles compleet, alles zit vast, er komt warm water uit de warmwaterkraan en het is er schoon!
De menukaart is uitgebreid en je hoeft niet eens van te voren te reserveren zo als in alle andere plaatsen (ze doen pas inkopen als je reserveert anders is er niks in huis), al gaat het dan wel iets sneller. Ik geniet in ieder geval van mijn kikkerbilletjes en Kafta. Weer eens iets anders dan oliebollen, Stokbrood en patat. Zo als zoveel bedrijven is ook dit hotel niet in handen van Malinese maar Libanesen even is er nog verwarring of het Libiërs zijn omdat Kadafie veel wegen in Mali heeft aangelegd. Ook hier heeft de eigenaar wel intresse in mij. Een ben het een beetje beu om als huwelijkskandidaat, seksobject of wandelende bankrekening gezien te worden door de Malinese mannen (vrouwen/kinderen). Gelukkig zijn de verkopers in Ségou niet zo opdringerig. En is het eigenlijk wel een relaxt plaatsje.

We bekijken de koloniale huizen en krijgen het leger op ons nek als we foto’s maken. De uitleg dat het om de architectuur gaat wordt pas geaccepteerd na wat overhandigen van kleingeld. Een Fransman is hier een kunstcentrum begonnen Espace Bajidala (www.bajidala.com) een leuk afwisseling om te bezoeken. Via de pottenmarkt loop ik terug naar het hotel en geniet van een sucre (cola) in een Italiaans restaurant aan de Djoliba. De rest van de tijd breng ik door in het zwembad. Even ontspannen voor de terugreis naar Bamako.

In Bamako hebben we nog met de hele groep een afscheiddineetje. Daarna wil ik even slapen want om 00.00 uur moeten we naar het vliegveld. Maar terug in het hotel is onze lokale agent er en ben ik over mijn slaap heen. We evalueren de reis en ik heb nog een uurtje om te douche en me gereed te maken voor de nachtelijke terugvlucht.

Mijn reis naar Mali was een eye-opener. Het is één van de armste landen ter wereld. Het heeft ontzettend veel culturele waarde maar weinig landschappelijke bezienswaardigheden (op voor mij de Dogon na). Voor mij was het een indrukwekkende reis die veel energie kostte. Een land om niet te vergeten maar zeker niet om naar toe te gaan als je heerlijk wilt ontspannen of relaxen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Actief sinds 11 Okt. 2006
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 223813

Voorgaande reizen:

01 Januari 1997 - 30 November -0001

De wereld ontdekken

Landen bezocht: