Cochin - Periyar - Kovalam - Reisverslag uit Kovalam, India van Brenda Lier - WaarBenJij.nu Cochin - Periyar - Kovalam - Reisverslag uit Kovalam, India van Brenda Lier - WaarBenJij.nu

Cochin - Periyar - Kovalam

Blijf op de hoogte en volg Brenda

05 September 2014 | India, Kovalam

Donderdag 4 september Cochin - Periyar

Gisteren heb ik afscheid genomen van Jeetender. De overige dagen zal onze lokale agent mij vergezellen. De chauffeur haalt hem 's morgens van het vliegveld op terwijl ik de Joodse wijk Mattancherry bekijk. Deze wijk ligt ongeveer 3 kilometer van het hotel en 4 kilometer van Fort Cochin af. In deze wijk staat het Mattancherry Palace ook wel Dutch Palace genoemd omdat de Nederlanders het gebouw in 1663 hebben gerenoveerd. Beneden is een tempel die ik als niet Hindu niet mag bezoeken. Het kleine museumpje met prachtige muurschilderingen is op één hoog. De entree kost 5 roepie. Dat is nog geen 7 cent. Ik snap niet dat ze van dit lullige bedrag het personeel kunnen betalen. Tegenover het paleis is een aanlegsteiger waar je verschillende rondvaarten met een boot kan maken. Dat er veel toeristen met een boot aankomen is te zien aan de overdaad aan souvenirwinkels. Een ander bezienswaardigheid in deze wijk is de Pardesi Synagoge. Deze ligt aan het einde van een doodlopende straat. Als je goed naar de huizen kijkt kun je nog joodse namen of symbolen terug vinden. Het is een komen en gaan van toeristen hier. Omdat ik genoeg tijd heb besluit ik dit van het balkon van het Crafters restaurant met een sapje en een gebakje eens heerlijk te observeren. Ik heb mijn hart aan Cochin verloren helaas moet ik weer verder.

Om 13 uur vertrekken we naar Periyar (Thekkady). De chauffeur besloot een shortcut te nemen door de prachtige theevelden maar miste uiteindelijk een zijweg waardoor we iets langer onderweg waren dan gepland. Ik vond het echter geen straf want ik genoot volop van de prachtige uitzichten en de watervallen die in het moessonseizoen gewoon prachtig zijn. Iets voor half 7 zijn we in het plaatsje Thekkady. Om 19 uur begint er aan de overkant van het hotel een Kathakali voorstelling van een uur. Dus besluit ik eerst naar deze show te gaan en daarna te gaan eten. Kathakali is een opmerkelijk combinatie van drama, dans en rituelen en dit is misschien wel mijn enigste mogelijkheid om de kostuums en geschminkte maskers te zien. De voorstelling bestaat uit twee delen. Het eerste deel is een introductie van de verschillende gezichten die ze kunnen opzetten en de handbewegingen en natuurlijk moeten een aantal toeristen meedoen en wordt er volop gelachen. Het lijkt eigenlijk wel een komedie. Het tweede gedeelte is een gespeeld verhaal. Ondanks dat het super toeristisch was heb ik geen spijt dat ik gegaan ben.

Vrijdag 5 september Periyar - Kovalam

Om 7 uur verlaten we het hotel. We hebben om half 8 een boottocht gereserveerd over het Periyar Lake. De boottocht duurt 1,5 uur. Je ziet vooral vogels maar als je geluk hebt, goede ogen en oplet kun je ook andere dieren zien. Ik zag o.a. een aantal herten en een wild zwijn. De olifanten hadden vandaag echter geen zin. Ik vind het jammer dat ik niet langer de tijd had in Periyar anders had ik gekozen voor een volle dag excursie waarbij je iets verder in het park gaat en een jeepexcursie maakt, een trekking van drie uur plus een kanotocht. Als wij terug zijn van de boottocht gaan we ontbijten en vervolgens nog een aantal hotels bekijken waarna we verder rijden naar Kovalam. Dit is een tocht van ruim 7 uur. Het is dus al donker als we aankomen in Kovalam. Bij de meeste hotels die aan het strand liggen kun je niet met de auto komen. Het laatste stukje moeten we dus lopen. Ik krijg daarbij wel meteen een goede indruk van de gezellige boulevard vol met restaurants. In één van die restaurants gaan we gezellig eten met op de achtergrond het geluid van de golven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Actief sinds 11 Okt. 2006
Verslag gelezen: 540
Totaal aantal bezoekers 223538

Voorgaande reizen:

01 Januari 1997 - 30 November -0001

De wereld ontdekken

Landen bezocht: