Slapen in de woestijn - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Brenda Lier - WaarBenJij.nu Slapen in de woestijn - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Brenda Lier - WaarBenJij.nu

Slapen in de woestijn

Door: Brenda

Blijf op de hoogte en volg Brenda

26 Mei 2009 | Jordanië, Amman

Van Wadi Musa rijden we naar Wadi Rum. We gaan hier met jeeps de woestijn in 3 uurtjes rondcrossen. In de woestijn staan nog rotsen dus er valt nog van alles te zien. Te beginnen met de 7 pillars of Wisdom van Lawrence of Arabia. De woestijn is prachtig hij heeft zoveel diverse kleur schakeringen echt niet te geloven. We rijden naar een kloof waar je in de rotsen nog in 3 oude talen uitgelegd kunt zien waar er water te vinden is. Tenminste als je Armeens etc. kunt lezen. Wij kunnen dat natuurlijk niet. We genieten van een kopje bedoeïenen thee waarin rosmarijn verwerkt wordt niet echt mijn cup of tea.
Verder nog wat andere fotostops waaronder bij een natuurlijke brug in de rosten die gemaakt is door de slijtage van zand- en windstormen.
Na de jeep excursie gaan we naar ons kamp voor de nacht net bij wadi rum maar nog wel in de woestijn. Onze gids is een aantal jaren de lijfwacht van koning Hoessein en andere Abdullah etc. geweest. Hij heeft erg veel macho verhalen. wel komisch.
's middags luieren we in de schaduw en 's avonds klimmen we op een rots om naar de zonondergang te kijken. Ik klets samen met Monique wat met de gids. ha ha wat een lolbroek.
Mannen proberen je hier toch constant te vlijen. Allemaal erg ongeloof waardig maar misschien werkt het bij domme (blondjes) dames.

's avonds nog wat live lokale liederen en muziekinstrumenten te voorschijn gebracht tijdens het diner. en dan de lichten voor het overgrootste deel uit.
Monique en ik hebben afgesproken buiten te slapen. Ik mag de gids bellen als ik het koud krijg 1 dekken is toch echt te weinig dan komt hij me warm houden. Ja dat zou hij wel willen maar hij kan lekker de boom in. Gelukkig slapen er nog 3 van de groep buiten dus voelen we ons vrij veilig. En in Nederland slaap ik wel eens in een tent met nachtvorst dus moet ik het hier ook kunnen overleven. De sterrenhemel is geweldig ik lig nog uren te kijken voor ik ga slapen en 's morgen de zonsopgang van uit je bed. Om niet te vergeten.

  • 18 Juli 2009 - 21:25

    Monique:

    haha ja die gids! hahaha geweldig! ''I'm the men!'' en wie was die geweldige man die in de nacht toch in zijn tent ging slapen?! haha.

    Mis de sterrenhemel van wadi rum!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Actief sinds 11 Okt. 2006
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 223778

Voorgaande reizen:

01 Januari 1997 - 30 November -0001

De wereld ontdekken

Landen bezocht: