Victoria - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Brenda Lier - WaarBenJij.nu Victoria - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Brenda Lier - WaarBenJij.nu

Victoria

Door: Brenda

Blijf op de hoogte en volg Brenda

06 Februari 2001 | Australië, Melbourne

Inmiddels ben ik aangekomen in de laatste staat van Australië die ik aan doe. Ook hier halen we temperaturen van in de 40 ºC. Op mijn tocht in de Gariwerd (Grampians National Park) ben ik dan ook blij als onze gids ons uitnodigt te gaan zwemmen in de McKenzie Falls. Ik lig er als eerste en laatste van de groep in. De rest blijft aangekleed op de rotsen toekijken. Ze weten niet wat ze missen.
De volgende dag ga ik via de Great Ocean Road naar Melbourne. Deze prachtige route begint bij Warrnambool en eindigt circa 300 km verderop in Torquay. Het bekendste gedeelte is het Port Campell National Park. Hier bevinden zich aparte rots sculpturen zoals de Twelve Apostles en de inmiddels ingestorte London bridge.
In Melbourne verhuis ik diverse malen van hostel voordat ik er één naar mijn zin heb gevonden. De Nunnery in Fitzroy is niet de goedkoopste maar het is er schoon en er hangt een gezellige sfeer. Daarnaast hangen hier weer oude bekenden rond en dan is leuk omdat het bijna kerstmis is. Op kerstavond ga ik naar de nachtmis en de volgende dag naar een groot backpackers feest op het strand.
De dagen tussen kerst en oud en nieuw breng ik door op Phillip Island. Lekker wandelen en fietsen in de natuur. Phillip Island staat bekend om zijn surf stranden en zijn commerciële fairy pinguïn parade. Iedere avond op Summerland Beach in het zuidwesten van het eiland komen de pinguïns uit het water om naar hun nesten te gaan. Deze attractie staat op de tweede plaats in Australië dus je bent niet de enigste die komt kijken. Toch vond ik het de moeite waard.
Met oud en Nieuw zijn we allemaal weer terug in Melbourne zoals afgesproken. We barbecuen met ze allen en gaan rond 22 uur naar Southbank waar optredens van diverse bands zijn. In Australië kun je zelf geen vuurwerk kopen. Dus hebben we sterretjes en champagne gekocht om het nieuwe jaar te vieren.
In Melbourne heb ik nog diverse baantjes die over het algemeen maar van korte duur zijn. Maar omdat ik ’s avonds de keuken schoonmaak in het hostel en de was opvouw mag ik er gratis slapen. Daarnaast logeer ik nog enkele dagen bij mensen die ik in het begin van mijn reis in de Blue Mountains heb ontmoet.
Voor ik Australië verlaat ga ik nog enkele dagen wandelen in Wilson’s Promontory. De ‘Prom’ is een van de populairste nationale parken van Australië. Met meer dan 80 km aan wandelpaden. Deze paden leiden naar prachtige stranden waar je heerlijk kunt zwemmen. Daarnaast bevinden zich hier prachtige vogels, emus, kangaroes en ’s nachts wombats. Alhoewel wij ’s nachts buiten slapen zien wij ze niet maar net als onze van het park verlaat steekt er een wombat de weg over.

Na ruim 8 maanden zit mijn tijd in Australië erop maar ik ga nog niet naar huis. Ik vlieg naar Nieuw-Zeeland om mijn tante te bezoeken en mijn ouders te zien voordat mijn reis verder gaat. Ik vind het jammer dat de Northern Territory en het grootste gedeelte van Western Australia er bij ingeschoten is. Dit is een goede reden om nog eens terug te keren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Actief sinds 11 Okt. 2006
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 223820

Voorgaande reizen:

01 Januari 1997 - 30 November -0001

De wereld ontdekken

Landen bezocht: