Weer Thuis - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van Brenda Lier - WaarBenJij.nu Weer Thuis - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van Brenda Lier - WaarBenJij.nu

Weer Thuis

Door: Brenda

Blijf op de hoogte en volg Brenda

16 November 2008 | Nederland, Lelystad

Bij aankomst in Nederland staan mijn ouders mij op te wachten op Schiphol. Om mij wakker te houden hebben ze besloten op de terugweg even te stoppen bij IKEA. Een grote overgang met Mali is volgens mij niet denkbaar. Kan ik wel mooi even een lijstje voor het aangeschafte schilderij kopen.

Thuis alles uitgepakt kon mijn huis niet meteen in had de sleutel van de flat niet meegenomen alleen de voordeursleutel van mijn huis naar Mali. Lekker slim hé.
Blijkt dat ik toch wel erg veel souvenirs heb meegenomen. Oké een aantal gekregen van mannelijke Malinezen maar toch wel iets overdreven.

Verzameling: 1 ring, 15 armbanden, 12 kettingen, 1 enkelbandje, 1 fotolijstje, 2 lepels, 2 vazen, 1 schaaltje, 2 doosjes, 1 beeldje, 1 spelletje Mancala, 1 tas, 1 waterfleshouder, 3 paans, 1 Dogon shirt + hoedje (zie de groeten terug SBS) 1, schilderij en als laatste 1 (huwelijks)kleed van de Peul.

De volgende dag lekker even een broodje kroket halen bij de snackbar. Dacht ik van de standaard vraag af te zijn maar in Nederland wordt me nu ook al gevraagd of ik inmiddels al getrouwd ben en kinderen heb. Op mijn leeftijd hoort dat er zeker bij.

Mijn neefje wilde meteen bij mij logeren dus het uitrusten en tijd om mijn foto’s te bekijken en ordenen zal nog even op zich moeten wachten.

  • 16 November 2008 - 22:06

    Rolf Wolschrijn:

    welkom thuis!
    Geheel ongeschonden?
    Toch blij dat je weer veilig thuis bent, al heb ik nog niet al je verhalen gelezen
    Groetjes

  • 16 November 2008 - 22:07

    Rolf Wolschrijn:

    welkom thuis!
    Geheel ongeschonden?
    Toch blij dat je weer veilig thuis bent, al heb ik nog niet al je verhalen gelezen
    Groetjes

  • 17 November 2008 - 09:33

    Hennie Kraaij:

    welkom thuis. Lekker zeg dat je meteen naar ikea moest na je vakantie.
    Maar je hebt het wel leuk gehad aan de verhalen te lezen.
    en waar gaat de volgende reis nnar toe.
    groetjes uit amsterdam.

  • 01 December 2008 - 15:53

    Nitza:

    Hai, jij hebt mij een mail gestuurd. Heb net je verhalen gelezen. erg mooi.

    Waar wil je vrijwilligerswerk doen? en wat wil je doen en wat kun je? Je mag wel reageren op nitza_meinen@live.nl is iets makkelijker :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Actief sinds 11 Okt. 2006
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 223811

Voorgaande reizen:

01 Januari 1997 - 30 November -0001

De wereld ontdekken

Landen bezocht: